مشخصات دستگاه خشک کن زعفران خوب

دستگاه خشک کن زعفران خوب
اگر برای اولین بار تصمیم به خرید دستگاه خشک کن زعفران گرفتید و نمیدانید باید چه مشخصاتی را در نظر بگیرید حتما به موارد زیر توجه کنید:

 

۱- دستگاه خوب باید به اندازه کافی مکش داشته باشد که بتواند زعفران داخل سبد را به خوبی پهن و یا پرس کند. در بازار خرید و فروش زعفران هر چقدر زعفران پهن تر و درشت تر باشد  قیمت بیشتری خریدار خواهد داشت.

 

زعفران پرسی
زعفران اتویی خشک شده با دستگاه امیدوار
شاید گل زعفران برخی مناطق و یا در برداشت های آخر فصل کمی ضعیف تر باشد ولی همنطور که می بینید با یک دستگاه خوب شما می توانید زعفران درشت تری داشته باشید.

 

۲- همانطور که در میدانیم کاریرد دستگاه در حدود یک ماه از سال است. بنابراین اگر در خارج از این فصل در حال خرید دستگاه هستید مطمئن شوید دستگاه در سال گذشته جواب و تست های خود را پس داده باشد. دستگاه خوب دارای طراح مهندسی شده است.

 

طراحی دستگاه خشک کن زعفران
طرح اولیه
۳- دستگاه خشک کن زعفران خوب برای اینکه زعفران تیر نشود حتما باید دمپر یا تخلیه رطوبت مناسب داشته باشد. دمپر کمک می کند در داخل اتاق خشک کن رطوبت اضافی خارج شود.

 

۴- دستگاه خرید کنید که دارای گارانتی و پشتیبانی و آموزش باشد. یکی از حساس ترین فرآیند های فرآوری زعفران  مرحله خشک کردن آن می باشد که اگر با آموزش های کافی نباشد می تواند زیان زیادی به شما تحمیل کند.

 

۵- دستگاه خشک کن زعفران خوب زمان خشک کردن حدود ۳-۵ دقیقه دارد.

 

۶- دستگاه باید دارای ترموستات و یا کنترل دمای دقیق باشد. کنترل دما دقیق کمک می کند. با دمای چمبر تحت کنترل , زعفران خوش رنگ و با طعم و بوی مناسب خشک می شود.

 

۷- دستگاه خشک کن زعفران باید دارای دقیق ترین رطوبت سنج باشد. یکی از شاخص های مهم زعفران خشک شده که در آزمایشگاه نیز کنترل می شود درصد رطوبت زعفران می باشد.

 

در صورت نیاز به هر گونه سوال تخصصی  با متخصصان ما تماس بگیرید: ۰۹۳۸۱۳۸۳۷۲۶

 

 

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *